E-shop s moderní administrací
napojený na informační systém
HELIOS Orange
MajorShop - e-shop pro HELIOS Orange / Články / Novinky / Březen 2014
Co je nového
Rychlý kontakt

+ 420 603 558 759

ondrej.sedlak@pchelp.cz

Březen 2014

7. března 2014

Tým MajorShop Vás informuje o změnách v občanském zákoníku, které proběhly k 1.1.2014.

Nový občanský zákoník  č. 89/2012 Sb.přináší změny pro e-shopy

Občanský zákoník upravuje nejen obchodní podmínky, ale řeší i další změny.

Na opravu změn zbývají už jen 3 měsíce tj. do 30.6.2014.

 

Dodatky a smluvní pokuta

  • Úprava všeobecných obchodních podmínek. 
  • Řešení dodatků či odchylek, které byly zaslány s objednávkou (např. objednávka produktu v barvě, která není v nabídce; provozovatel musí dodat zboží odpovídající objednávce včetně dodatku, pak je nutné upravit obchodní podmínky).
  • Od nového roku nebude možné vymáhat smluvní pokutu, která je v současné době většinou uvedena v obchodních podmínkách, a kterou provozovatelé požadují po zákazníkovi, když například odmítne převzít objednané zboží. Nově je nutné ji sjednat samostatně telefonicky nebo písemně. Může být například posledním krokem při odeslání objednávky.

Kupní smlouva

  • Od 1. ledna se kupní smlouva při nákupu v e-shopu uzavírá okamžikem odeslání objednávky.
  • V praxi to znamená, že internetový obchod musí dodat produkt, který si zákazník objednal. Jedinou výjimkou je vyprodání zásob.
  • Povinnost potvrdit objednávku stále trvá.

Odstoupení od smlouvy

  • Zákazník může odstoupit od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží, tuto informaci je však nutné sdělit.
  • Pokud tuto dobu provozovatel e-shopu nikde neuvede, pak se lhůta prodlužuje na 1 rok a 14 dní. (O možnosti odstoupení od smlouvy lze informovat i dodatečně, je tak nastavena čtrnáctidenní lhůta, během které musí zákazník odeslat zboží zpět.)
  • V případě, že kupující tuto možnost využije, prodávající zašle peníze zpět zákazníkovi do 14 dní.

  Vyjímkou je, pokud nemá zpět své zboží nebo doklad o jeho odeslání. Současně lze nově cenu ponížit o částku, kterou zboží ztratilo běžným používáním. Je ovšem nutné o tomto postupu zákazníka informovat.

  Dopravné, prodávající také zákazníkovi hradí náklady na nejlevnější dopravu při doručení. Poštovné při vrácení produktu pak platí kupující, který musí být poučen. V opačném případě to hradí prodávající. Odstoupení od kupní smlouvy u věcí, které se rychle kazí nebo zastarávají, zůstává. Nově nemůže zákazník vrátit ani zboží, u kterého porušil hygienický obal.

Reklamace

  • Prodávající odpovídá za to, že dodané zboží nemá vady.
  • Pokud bude dodáno kazové zboží, tak má zákazník právo na výměnu nebo opravu. Není-li ani jedno z tohoto možné, lze odstoupit od smlouvy.
  • Lze také prodávajícím nabídnout při výskytu vady slevu z kupní ceny.
  • V případě, že se v záruční dvouleté době vyskytla vada, je nutné nově rozlišit mezi podstatným a nepodstatným porušením kupní smlouvy. V prvním případě si zákazník může vybrat, zda chce zboží vyměnit, opravit, úplně odstoupit od smlouvy nebo slevu. U nepodstatného porušení smlouvy pak zákazník může žádat odstranění vady či slevu, odstoupit může, pouze pokud prodejce odmítne závadu odstranit nebo to nestihne včas.

 Úplné znění nového občanského zákoníku zde.

 



Kontakt

PC HELP, a.s.
Samešova 1144, 674 01 Třebíč
Telefon: +420 568 858 022
Mobil: + 420 603 558 759
E-mail: majorshop@pchelp.cz

Odebírání novinek

MajorShop

G+ Facebook